Tilaa sähköjen turvallinen etäkytkentä
Olet saanut meiltä tekstiviestin sähköjen kytkennästä. Voit itse tehdä turvallisen etäkytkennän tilauksen. Lue alla olevat ohjeet huolella, sillä olet itse vastuussa turvallisesta kytkennästä.
Sähkön turvallista kytkentää varten sinun tulee varmistaa, ettei kohteessa ole päälle kytkettynä sellaisia sähkölaitteita, jotka voivat valvomattomina aiheuttaa tulipalon tai muun vahingon vaaraa. Tällaisia laitteita ovat esim. liesi, kiuas, suuritehoiset työvalaisimet, kylmälaitteet ja kodin pienkoneet.
Mikäli sähkömittarisi sijaitsee asunnossasi, pitää pääkytkimen olla I-asennossa, jotta mittariin saadaan yhteys.
Kytkentä on arkisin klo 8-16 maksuton, mutta iltaisin klo 16 jälkeen, viikonloppuisin, arkipyhinä sekä pikamuutoissa klo 12 alkaen veloitamme sähköjenkytkennästä palveluhinnastomme mukaisen maksun. Pikamuutoksi katsotaan sopimus, joka ilmoitetaan alkavaksi samana päivänä, tai viikonloppuna/arkipyhänä alkava sopimus, joka ilmoitetaan edellisenä arkipäivänä.
Kun olet varmistanut, että käyttöpaikkaasi voidaan kytkeä sähköt turvallisesti, vastaa saamaasi tekstiviestiin: Kytke
Etäkytkentöjen toteutumista valvotaan arkisin kello 8–16. Huomioi, että sähköt eivät kytkeydy välttämättä heti lähettämäsi tekstiviestivarmistuksen jälkeen.
Jos haluat kytkennän klo 16 jälkeen, viikonloppuna tai arkipyhänä, eikä sähkö ole kytkeytynyt kytke-vastauksesi jälkeen kahden tunnin sisällä, voit tilata kytkennän vikapalvelustamme, p. 0800 180 330. Huomioithan, että kytkentä on tällöin aina maksullinen.
Jos sinulla on kysyttävää etäkytkennästä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme 020 520 01 ma–pe klo 8–17.
Order a secure remote connection of electricity
You may have received a text message from us about your electrical connection. We’ll explain how you can order a safe remote connection yourself. But please read the instructions below carefully as you are responsible for a safe connection.
First, make sure that all electrical appliances in your usage location are turned Off. And note that, for example, if an electric stove is left On, items left on the stove may pose a fire hazard. Again, all electrical appliances must be turned Off.
If your electricity meter is located in your apartment, the main switch must be in the I position (turned on) to allow remote connection to the meter.
Connections made during weekdays are free of charge. For connections made after 4 pm, or on weekends, or on public holidays, we charge a connection fee in accordance with our service price list. We also charge the connection fee if the electricity contract is announced to start on the same business day or on weekend/public holiday, that is announced on the previous business day.
Once you have verified that the electrical connection to your usage location can be made safely, please reply to the text message you receive with the word: Connect
The implementations of remote connections are monitored on weekdays from 8 am to 4 pm. Please note that your electrical connection may not turn on immediately after you send your SMS confirmation to us.
If you have any questions about your remote connection, please contact our customer service representatives at 020 520 01 Mon – Fri from 8 am to 5 pm.