Tilaa sähköjen turvallinen etäkytkentä

Olet saanut meiltä tekstiviestin sähköjen kytkennästä. Voit itse tehdä turvallisen etäkytkennän tilauksen. Lue alla olevat ohjeet huolella, sillä olet itse vastuussa turvallisesta kytkennästä.

Varmista, että kaikki sähkölaitteet ovat pois päältä kytkemishetkellä. Esimerkiksi lieden tai kiukaan päälle jääneet tavarat aiheuttavat palovaaran.

Etäkytkentöjä tehdään arkisin kello 8–16. Huomioi, että sähköt eivät kytkeydy välttämättä heti lähettämäsi tekstiviestivarmistuksen jälkeen. Arkisin klo 15 mennessä lähetettyjen varmistusten kytkennät tehdään samana päivänä kello 16 mennessä ja viikonloppuna lähetettyjen varmistusten kytkennät seuraavana maanantaina kello 16 mennessä.

Mikäli sähkömittarisi sijaitsee asunnossasi, pitää pääkytkimen olla I-asennossa, jotta mittariin saadaan yhteys.

Kun olet varmistanut, että käyttöpaikkaasi voidaan kytkeä sähköt turvallisesti, vastaa saamaasi tekstiviestiin: Kytke

Kytkentä on arkisin klo 8-16 maksuton, mutta pikamuutoissa klo 12 alkaen sekä iltaisin klo 16 jälkeen, viikonloppuisin ja arkipyhinä veloitamme sähköjenkytkennästä palveluhinnastomme mukaisen maksunPikamuutoksi katsotaan sopimus, joka ilmoitetaan alkavaksi samana päivänä, tai viikonloppuna/arkipyhänä alkava sopimus, joka ilmoitetaan edellisenä arkipäivänä.

Jos sinulla on kysyttävää etäkytkennästä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme 020 520 01  ma–pe klo 8–17.

Order a secure remote connection of electricity

You may have received a text message from us about your electrical connection. We’ll explain how you can order a safe remote connection yourself. But please read the instructions below carefully as you are responsible for a safe connection.

First, make sure that all electrical appliances in your usage location are turned Off. And note that, for example, if an electric stove is left On, items left on the stove may pose a fire hazard. Again, all electrical appliances must be turned Off.

Remote connections are made on weekdays from 8 am to 4 pm. Please note that your electrical connection may not turn on immediately after you send your SMS confirmation to us. In most cases, confirmations received by 3 pm on weekdays are connected by 4 pm that same day, while confirmations received over the weekend will be connected by 4 pm the following Monday.

If your electricity meter is located in your apartment, the main switch must be in the I position (turned on) to allow remote connection to the meter.

Once you have verified that the electrical connection to your usage location can be made safely, please reply to the text message you receive with the word: Connect

Connections made during weekdays are free of charge. For connections made after 4 pm, or on weekends, or on public holidays, we charge a connection fee in accordance with our service price list.

If you have any questions about your remote connection, please contact our customer service representatives at 020 520 01 Mon – Fri from 8 am to 5 pm.