Kuopion Energia

 
Pikalinkit

Häiriöt ja katkot

Löydät alta tietoa sähkö- ja kaukolämpöverkon vioista ja suunnitelluista jakelukeskeytyksistä sekä häiriötilanteiden viestipalvelustamme. Lisätietoja saa vikapalvelunumerostamme 0800 180 330.

Vikailmoitukset: 0800 180 330 tai asiakaspalvelu@kuopionenergia.fi

 

Kaukolämpöverkossa suoritettavat asennustyöt ja mahdolliset vuodon korjaukset sekä tuotantohäiriöt aiheuttavat kaukolämmönjakelussakin eripituisia keskeytyksiä, joiden vaikutukset pyritään rajaamaan mahdollisimman pienelle alueelle. Keskeytykset tuntuvat ensisijaisesti lämpimän käyttöveden saannissa ja lämmityskuukausina pakkasista riippuen huonelämpötilan laskuna. Tällaisista tilanteista tiedotetaan aina erikseen ja korjaukset hoidetaan mahdollisimman nopeasti.

Suurin osa asiakkaan kokemista sähkökatkoista johtuu keskijänniteverkon vioista, kuten oikosuluista ja maasuluista. Viat korjataan aina mahdollisimman nopeasti. Kuopion sähköverkossa vikojen keskimääräinen kesto on selvästi alle valtakunnan keskiarvon.

Sähkön ja kaukolämmön keskeytykset kartalla

Ohjeita sähkökatkon varalle

Ajankohtaiset häiriö- ja keskeytystiedotteet

sentuntee_kuopion_energia_alytalo_alykas_verkko_kauko_ohjaus_sahko_lammitys2

Sähkön ja kaukolämmön jakeluhäiriöt kätevästi tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla

Kuopion Sähköverkolla ja Kuopion Energialla on käytössään sähkön ja kaukolämmön jakelun häiriötilanteiden tiedotuspalvelu. Kun sinulla on palvelu käytössäsi, saat omaa käyttöpaikkaa tai kaikkia käytössäsi olevia käyttöpaikkoja koskevat jakelun häiriöiden tiedotteet ilmoittamaasi puhelinnumeroon tekstiviesteinä ja/tai sähköpostiin. Viestejä lähetetään jakeluhäiriöistä, suunnitelluista keskeytyksistä, vikakeskeytyksistä sekä viankorjauksen etenemisestä ja vian päättymisestä. Kun sähköt ja lämmöt ovat taas päällä, lähetämme sinulle uuden viestin.

Kaikki asiakkaamme liitetään palveluun automaattisesti. Saat ilmoituksen tekstiviestillä, kun sinut on liitetty palveluun. Varmistathan, että yhteystietosi ovat asiakaspalvelussamme ajan tasalla, sillä muutoin viestit eivät tule perille. Yhteystiedot voit tarkistaa Online-palvelussamme, lähettämällä sähköpostia asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@kuopionenergia.fi tai soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 020 520 01.

Oletuksena saat häiriöviestit 24h. Mikäli haluat häiriöviestit vain klo 06 – 22, käy muuttamassa asetukset Online-palvelussa tai soittamalla asiakaspalveluumme.

Mikäli et halua palvelua käyttöösi, voit perua sen lähettämällä tekstiviestin palvelunumeroon. Palveluun uudelleen rekisteröityminen tapahtuu helposti tekstiviestillä tai Online-palvelussamme.

Palvelun tekstiviestit, mukaan luettuna palvelun avaus ja sulkeminen, ovat maksuttomia.

Sähköverkon häiriöpalveluun rekisteröityminen

1) Tarkista oma sähkön käyttöpaikkanumerosi esimerkiksi laskusta

2) Lähetä tekstiviesti ”AVAA SAHKO <käyttöpaikannumero>” puhelinnumeroon 16126 (Esimerkki: avaus käyttöpaikalle 234567 = AVAA SAHKO 234567)

Voit rekisteröityä halutessasi useammalle käyttöpaikalle samalla tavalla.

Voit lopettaa palvelun lähettämällä ”SULJE SAHKO <käyttöpaikannumero>” puhelinnumeroon 16126
(Esimerkki: sulje tilaus käyttöpaikalle 234567 = SULJE SAHKO 234567)

 

Tilauksen tilan voit tarkistaa (eli mitä käyttöpaikkoja seuraat) lähettämällä ”TILA” puhelinnumeroon 16126

 

Jos käytössäsi on useita käyttöpaikkoja, esimerkiksi asunto ja kesämökki, voit tilata viestit kaikista käyttöpaikoista asiakasnumerolla.

Ohje asiakasnumerokohtaista rekisteröintiä varten

1) Tarkista oma asiakasnumerosi esimerkiksi laskusta

2) Lähetä tekstiviesti ”AVAA SAHKO <asiakasnumero>” puhelinnumeroon 16126 (Esimerkki: avaus asiakasnumerolle 1234567 = AVAA SAHKO 1234567)

 

Ohje palvelun sulkemiseksi

Mikäli et halua tekstiviestejä käyttöpaikan häiriöistä, lähetä viesti

”SULJE SAHKO <käyttöpaikannumero>” numeroon 16126

Mikäli et halua tekstiviestejä kaikista käyttöpaikoistasi, lähetä viesti

”SULJE SAHKO <asiakasnumero>” numeroon 16126

Kaukolämmön häiriöpalveluun rekisteröityminen

1) Tarkista oma lämmön käyttöpaikkanumerosi esimerkiksi laskusta

2) Lähetä tekstiviesti ”AVAA LAMPO <käyttöpaikannumero>” puhelinnumeroon 16126 (Esimerkki: avaus käyttöpaikalle 234567 = AVAA LAMPO 234567)

Voit rekisteröityä halutessasi useammalle käyttöpaikalle samalla tavalla.

Voit lopettaa palvelun lähettämällä ”SULJE LAMPO <käyttöpaikannumero>” puhelinnumeroon 16126
(Esimerkki: sulje tilaus käyttöpaikalle 234567 = SULJE LAMPO 234567)

 

Tilauksen tilan voi tarkistaa (eli mitä käyttöpaikkoja seuraat) lähettämällä ”TILA” puhelinnumeroon 16126

 

Jos sinulla on käytössä useita käyttöpaikkoja, esimerkiksi asunto ja kesämökki, voit tilata viestit kaikista käyttöpaikoista asiakasnumerolla.

Ohje asiakasnumerokohtaista rekisteröintiä varten

1) Tarkista oma asiakasnumerosi esimerkiksi laskusta

2) Lähetä tekstiviesti ”AVAA LAMPO <asiakasnumero>” puhelinnumeroon 16126 (Esimerkki: avaus asiakasnumerolle 1234567 = AVAA LAMPO 1234567)

 

Ohje palvelun sulkemiseksi

Mikäli et halua tekstiviestejä käyttöpaikan häiriöistä, lähetä viesti

”SULJE LAMPO <käyttöpaikannumero>” numeroon 16126

Mikäli et halua tekstiviestejä kaikista käyttöpaikoistasi, lähetä viesti

”SULJE LAMPO <asiakasnumero>” numeroon 16126

 
 

Jotta sivuston käyttö olisi sinulle sujuvampaa ja kiinnostavampaa, Kuopion Energian sivustolla käytetään evästeitä.
Jatkamalla lukemista hyväksyt evästeet. Lisätietoja