Kuopion Energia

 
Pikalinkit

Laskutus

On monia tapoja maksaa sähkö- ja kaukolämpölasku ja haluamme, että laskujen maksaminen on sinulle helppoa, nopeaa ja ympäristöystävällistä. Tutustuthan siis huolella erilaisiin laskutusmahdollisuuksiin, joita Kuopion Energia asiakkailleen tarjoaa.

Laskutuksemme on rehellistä, ajantasaista ja perustuu mitattuun energiamäärään. Käyttämäsi energia laskutetaan jälkikäteen toteutuneen ja mitatun kulutuksen mukaisesti.

Laskutus

Energia laskutetaan jälkikäteen toteutuneen ja mitatun kulutuksen mukaisesti.

Muodostuvaa laskun loppusummaa voit seurata päivän tarkkuudella Nokkela-mobiilisovelluksella, missä ikinä liikutkin. Tutustu Nokkela Energiavahtiin

Laskutusjakson pituus määräytyy kohteen kulutuksen ja voimassa olevan tuotteen perusteella seuraavasti:

Yleissiirto, kulutus alle 10 000 kWh/vuosi
Laskutusjakso 2 kuukautta, 6 laskua vuodessa

Yleissiirto, kulutus yli 10 000 kWh/vuosi
Laskutusjakso 1 kuukausi, 12 laskua vuodessa

Aikasiirto ja tehosiirtotuotteet
Laskutusjakso 1 kuukausi, 12 laskua vuodessa

Sopimuksen ensimmäinen lasku voi sopimuksen aloituspäivästä riippuen olla normaalia pidemmältä ajanjaksolta.

Kaukolämpö
Laskutusjakso 1 kuukausi, 12 laskua vuodessa

Jos mittarilta ei ole saatu kulutustietoa, laskuun voi sisältyä myös arvioon perustuvaa veloitusta. Arvioitu osuus tasataan seuraavan laskun yhteydessä.

sentuntee_kuopion_energia_luotettava_bioenergia_sahko_lampo_valo_toimisto_palvelut_verkkopalvelu5Laskutustavat

Sopimuksen ensimmäinen lasku lähetetään paperilaskuna. Jos asiakas ei tee maksutapaan muutosta, lähetämme jatkossakin paperisen laskun.

E-lasku on nopea, helppo ja ekologinen vaihtoehto perinteiselle paperilaskulle. Voit tilata e-laskun omassa verkkopankissasi tai asioidessasi pankissa. Huomaathan, että jos sinulla on sähkö- ja kaukolämpösopimus, e-lasku tilataan kumpaankin erikseen. Tarkempaa tietoa e-laskusta ja sen tilaamisesta löydät täältä. Verkkopankissa on mahdollisuus katsella laskua tai tulostaa se. E-laskusopimukseen on mahdollista liittää automaattisen maksamisen palvelu.

Suoramaksu on tarkoitettu asiakkaille, jotka eivät käytä verkkopankkia. Suoramaksuvaltuutus tehdään oman pankin konttorissa. Saat laskuerittelyn postitse ja pankki veloittaa laskun automaattisesti tililtäsi eräpäivänä.

Sähköpostilaskun tilaaminen onnistuu ottamalla yhteyttä laskutuksen asiakaspalveluun laskutus@kuopionenergia.fi

Yritysasiakkaat voivat ilmoittaa verkkolaskutustiedot (B2B) jo sopimuksen teon yhteydessä tai myöhemmin sähköpostitse: laskutus@kuopionenergia.fi

Huom! Kuopion Energian lähettämien laskujen ja sopimuspostin jakelua hoitaa Postin lisäksi Jakeluyhtiö Suomi (JYS). JYS:n jakamat kirjeet jaetaan pääsääntöisesti sanomalehtien varhaisjakelun yhteydessä. Varmista, että paperilaskut löytävät ajallaan perille oikeaan osoitteeseesi ja ilmoita muuttuvista osoitetiedoistasi suoraan Kuopion Energialle.

 

 

Sähkölaskun sisältö

Jos Sinulla on verkkosopimus Kuopion Sähköverkko Oy:ltä, saat laskun, jossa veloitetaan sähkönsiirto ja mahdolliset palvelumaksut

Laskun ensimmäisellä sivulla on esitetty yhteenveto laskun sisällöstä, laskun loppusumma ja maksamiseen liittyvät tiedot. Seuraavalla sivulla on tarkempi erittely tuotteittain laskutusjakson perusmaksusta, kulutuksesta, hinnoista ja sähkönsiirron osalta energiaveron osuudesta.

Laskun sisältö noudattaa Energiaviraston määräystä sähkön myyntiä ja sähkön jakelua koskevien laskujen erittelystä (1097/002/2013).

 

sentuntee_kuopion_energia_ihmiset_sahko_tabletti_ipad_36-1Maksaminen

Kun maksat laskusi eräpäivään mennessä, vältyt monelta harmilta! Jos lasku on kadonnut, löydät sen Online-palvelustamme, josta näet laskun loppusumman, maksutilanteen ja saat avattua laskun tulostettavaan muotoon.

Laskut voit maksaa pankkisi tarjoamilla maksupalveluilla, esimerkiksi maksuautomaatilla tai asioidessasi pankissa. Helpoin tapa hoitaa laskun maksaminen on tilata e-lasku.

Huomioithan, että laskuja ei voi maksaa Kuopion Energian asiakaspalvelussa.  Lisätietoa e-laskusta

 

 

Infoa maksuajasta ja perintäkäytännöstä

Onko laskulle mahdollista saada maksuaikaa?

Ropo Capitalin maksuneuvonta
kuopionenergia@ropocapital.fi, 09 4246 1324
Palveluajat: arkisin klo 8-20, lauantaisin klo 10-15

HUOM! Koska maksunvalvonta ja perintä ovat siirtyneet Ropo Capitalille 1.6.2019 alkaen, kannattaa katsoa laskulta/muistutukselta/katkaisuvaroitukselta maksamiseen liittyvät yhteystiedot, koska niitä voi tulla vielä myös Intrum Oy:ltä.

Entä jos maksu on myöhässä?

Mikäli emme ole saaneet suoritustasi eräpäivään mennessä, siirtyy lasku Ropo Capitalin maksuvalvontaan ja sinulle lähetetään maksumuistutus postissa. Huomioimme toki ajan, joka tarvitaan maksutietojen siirtymisessä pankista laskutusjärjestelmäämme. Maksumuistutuksesta perimme seuraavalla laskulla hinnastomme mukaisen maksun.

Mikäli emme saa suoritusta muistutuksen eräpäivään mennessä, siirtyy lasku Ropo Capitalin perintään. Maksamalla laskusi viimeistään maksumuistutuksen eräpäivänä vältyt perintäkuluilta. Ropo Capital perii saataviaan oman prosessinsa mukaisesti ja on aktiivisesti yhteydessä asiakkaisiinsa.

 Katso asiakaspalvelun palvelumaksut

 

Jotta sivuston käyttö olisi sinulle sujuvampaa ja kiinnostavampaa, käytämme palvelussamme evästeitä.
Jatkamalla palveluiden käyttöä hyväksyt käyttöehtomme ja evästeiden käytön. Lisätietoja tietosuojasta ja käyttöehdoista