Kuopion Energia

 
 

Savon Voima ja Kuopion Energia palvelevat asiakkaita jatkossa yhteisessä palvelukeskuksessa

Savon Voima ja Kuopion Energia ovat päätyneet palvelemaan asiakkaita jatkossa yhteisessä palvelukeskuksessa. Palvelukeskukseen kootaan asiakaspalvelun ja laskutuksen henkilöstö sekä kehitysresursseja molemmista konserneista. Asiakkaille tämä tarkoittaa parempaa asiakaspalvelua esimerkiksi kattavampien palvelukanavien ja aukioloaikojen myötä. Molempien yhtiöiden asiakkaat saavat jatkossa palvelua yhdellä kontaktilla, niin sanotusti ”yhdeltä luukulta”.

Yhteisen palvelukeskuksen toimintamallia ja tietojärjestelmäarkkitehtuuria on valmisteltu yhtiöissä henkilöstön kanssa innostuneesti jo kuukausien ajan – nyt yhtiöt ovat edenneet asiassa sopimukseen. Yhteinen palvelukeskus aloittaa toimintansa vuoden 2020 alusta Savon Voiman toimitiloissa Rissalan yrityskylässä.

”Yhteinen palvelukeskus on luontevaa jatkoa vuoden vaihteessa käynnistyneen Väre Energia Oy:n perustamiselle. Myyntiliiketoiminnan siirtyminen Väreelle toi mukanaan muutoksia konsernien toimintaan ja tässä kohti on järkevää huomioida synergiahyödyt palvelukeskukseen siirtyvien toimintojen osalta”, kertoo Kuopion Energia -konsernin toimitusjohtaja Esa Lindholm.  ”Yhteinen palvelukeskus kokoaa resurssit ja toimii samalla osaamis- ja resurssikeskittymänä, jonka uskomme houkuttelevan paremmin myös tulevaisuudessa tarvittavaa työvoimaa”, jatkaa Lindholm.

”Energia-alalla tapahtuu lähivuosina yhtiöiden ja toimialan toimintamalleja muuttavia merkittäviä muutoksia, kuten kansallinen ja keskitetty tiedonvaihtojärjestelmä sekä jakeluverkkoyhtiöitä koskeva 15 minuutin sähkön taseselvitysjakson käyttöönotto. Samalla asiakastarpeiden muutokset lisäävät digitalisaation hyödyntämistä. Nämä tarkoittavat yhtiöille merkittäviä tietojärjestelmäinvestointeja ja henkilöstön kannalta isoja kehitysprojekteja. Yhteinen palvelukeskus mahdollistaa osaltaan välttämättömien investointien jakamista ja toimintaprosessien tehostamista”, kertoo Savon Voima -konsernin toimitusjohtaja Arto Sutinen.

Yhtiöt odottavat tämäntapaisten palveluiden tarpeen lisääntyvän myyntitoimintojen eriytymisen seurauksena ja valmistautuvat tulevaisuudessa tarjoamaan vastaavia palveluita laajemminkin palvelukeskuksen perustumisen jälkeen.

« Takaisin « Muut ajankohtaiset uutiset

Jotta sivuston käyttö olisi sinulle sujuvampaa ja kiinnostavampaa, käytämme palvelussamme evästeitä.
Jatkamalla palveluiden käyttöä hyväksyt käyttöehtomme ja evästeiden käytön. Lisätietoja tietosuojasta ja käyttöehdoista